- Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
- Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat,jestli se výstuha krku na akustickou kytaru
zalepuje nebo je vložena do krku jen volně.Děkuji
Dobrý den,
záleží na typu výztuhy:
Klasická výztuha Gibson - jeden drát vložený do prohnuté drážky a zalepený dřevěnou vložkou - zde jde o vlepenou výztuhu. Rovnání krku je způsobené dotažením šroubu - tedy snahou výztuhy se narovnat. Působí tlakem přímo na materiál krku.
odkaz
Dvoudílné výztuhy - většinou pouze vložené, ale některé firmy je zajišťují vlepením - zde to má význam zamezení drnčení výztuhy v krku, na samotný efekt účinnosti výztuhy to nemá vliv.
Z obrázku je systém pochopitelný. Šroub se zkracuje proti profilu ( u jiných verzí proti druhému šroubu ), na krk se přenáší síla z nosníku, nikoli ze samotného šroubu.
odkaz
Dobrý den,
můžete mi prosím poradit, zda se dá za rozumné peníze opravit starší citera? přibližně 80-85 let stará, zachovalá. Je ovšem hodně zašpiněná, struny pravděpodobně bude potřeba vyměnit (zarezlé) a "rozchodit" ladící mechaniku, mírně zarezla. Případně komplexní prohlídka nástroje, zda nemá poškození, která jako laik nenajdu. Zdá se ovšem velmi zachovalá.
Předem děkuji za odpověď.
P.S: Jsem ze západních Čech, takže se do Prahy v brzké době nedostanu. Proto případně prosím o radu, zda nemáte kontakt na někoho z Plzně či okolí, kdo má také zkušenosti s opravami citer. Případně poradit, co všechno mohu udělat doma a nemusím mít strach, že nástroj poškodím (alespoň očištění nástroje od prachu a podobně).
Dobrý den,
bohužel s citerou Vám neporadím....
Než přistoupíte k rekonstrukci, bylo by dobré zjistit, jaký nástroj vlastníte. Z toho pak vyplyne další postup. Pokud by se jednalo o kvalitní citeru, mohla by neodborná práce nástroj poničit nebo snížit jeho hodnotu.
Vyčistit můžete - předpokládám, že povrchová úprava bude šelaková, takže velmi opatrně, lehce vlhkým hadříkem.
Pro radu bych se obrátil zde, nikoho jiného v Čechách neznám....
Citerarium, Masarykovo nám.20,710 00 Ostrava l,tel./fax: 00420596113096
www.citera.cz
e-mail: info@citera.cz
Dobrý den Pane Procházka, můžete prosím poradit? Předělávám basovou kytaru, tělo je z olše, opracováno na dřevo a namořeno, na řadu přichází nástřik laku a potřebuji poradit jaký dostupný mám nejlépe použít. Děkuji za odpověď. S pozdravem K. Kolerus
Dobrý den,
pokud máte k dispozici stříkací pistoli s kompresorem, pak si můžete vybrat buď dražší akrylát - prodejny s autolaky, nebo nitrolak - barvy laky.
Akrylát je jednodušší pro závěrečné leštění, nitro se snáz aplikuje, protože je, narozdíl od akrylátu, jednosložkové a méně náchylné na tloušťku stříkané vrstvy.
Pokud technikou nedisponujete, pak zbývají spreje, zvolil bych nitro - tuším, že se to dnes jmenuje "lak na nábytek - hobby", vyrábí Colorlak.
Dobrý den pane Procházko,
vlastním kytaru „Cremona Gibson“ a rád bych ji nechal renovovat, proto se obracím na vás s následujícími dotazy:
- Kytara je z roku 1962 a má označení 455. O tomto typu jsem ale nenašel na netu žádnou zmínku. Všude se vždy mluví o typu 465. Nevíte, proč? Má smysl do renovace tohoto konkrétního typu investovat? Lze orientačně říct, o jakou částku by se cca jednalo? Fotky kytary jsou zde:
https://picasaweb.google.com/112592264110762599946/KytaraCremona455?authkey=Gv1sRgCLDSkpDpnOKx4AE
U kytary předpokládám cca tyto úpravy:
o Výměna ladící mechaniky
o Úprava dohmatu
o Výměna/oprava kobylky
o Pravdpodobně přepražcování
o celkové seřízení
o + ???
Děkuji
S pozdravem
Cimbálník
Dobrý den,
tento model nepatří mezi sběrateldky zajímavé - pochází z levnější serie než zmiňované 465 a spol.
Nástroj bychom potřebovali vidět. Určitě se vyplatí jej opravit, nepouštěl bych se ale do velkých rekonstrukcí.
Nejdůležitější je stav krku - tyto nástroje bývají zkroucené, protože v původním provedení neměly výztuhu.
Pokud bude možné krk bez velkých zásahů opravit, řešil bych přepražcování a další potřebné opravy.
Cena přepražcování + rovnání hmatníku 1 500,- - 2 000,-
mechaniky - většinou není možné sehnet jednodílné s odpovídající roztečí - pokud to jde, pouze opravit, nové - jednotlivé - od Grovera 1 500,-
kobylku - pokud lze - opravit - řádově stokoruny ( hodnotnější, než nahradit neoriginální, byť kvalitnější ... )
Dobrý den, děkuji za odpověď, do "rozumné" renovace bych určitě šel. Máte nějaké "úřední hodiny", kdy je možné se s kytarou stavit? Jaké jsou cca aktuální termíny na opravy?
Děkuji
Cimbálník
Dobré ráno,
v dílně býváme mezi 9.30 a 18.00, nicméně je dobré se domluvit na schůzce předem.
U těchto oprav by se jednalo o termín cca 2 týdnů...
Dobrý den pane Procházko,
zajímala by mě cena telecastru Bolt on TE,co máte v galerii s ebenovým hmatníkem a za jak dlouho by jste byli schopni ji vyrobit?
Děkuji za info.
Dobrý den,
konkrétní nástroj byl kalkulován na 34 000,- Kč.
Podrobný rozpočet Vám posílám na e-mail.
Cena hodně záleží na hardware, snímačích, ....
Čekací doba je cca 9 měsíců. V tuto chvíli by podobný nástroj šel ještě zařadit na konec roku.
Zvážil bych ebenový hmatník. U Telecastera je zvukově hodně jedovatý.
Dobrý den. Dokončuji akustickou kytaru a měl bych dotaz. Chci pokud možno co nejlépe ladit v co nejvíce polohách. A rád bych věděl, dle čeho kontrolujete vy ladění kytar. Děkuji s pozdravem Johny
Dobrý den,
pokud máte dobře nařezanou ( a spočítanou ) menzuru, pak stačí běžná kompenzace na sedlovém pražci - e + 2,5 mm nad menzuru, E6 + 5 mm.
Jestli chcete ještě lepší výsledek, pak existují kompenzované 0. pražce - nejlépe se jeví Earvana. Mají ale jiná úskalí, my je proto používáme pouze v případě, že si to zákazník sám přeje.
Pro zpětnou kontrolu ladění nástroje jsou vhodné stroboskopické ladičky - viz. Peterson tuners, Turbo Tuner.
Pokud není, je potřeba mít v běžné ladičce mód ladění oktáv - např Boss TU15 nebo ladičku sborovou či piánovou. Běžná Čínská moc nevypovídá :o))
Děkuji za odpověd, jste hudebně sečtěly a vzdavam hold...
Dobry den, na aukru jsem vyhral takovou malou kytarku, ma to 4ři struny a zvlaštně posazene pražce na hmatníku a chci poprosit o radu o jaky hudebni nastroj se jedná a jak se to ladí. Za odpověd předem děkuji. J.Rajt
odkaz
Dobrý den,
nejsem odborník na tamburašské nástroje, ale domnívám se, že se jedná o nástroj sopránová tambura - Bisernice, Kontrašice.
Laděná na 4 stejné struny d".
dobry den ,chtel bych se zeptat na pribliznou cenu vasich dreadnoughtu co mate ve vasi galerii dekuji Vitek
Dobrý den,
cena závisí na použitých materiálech, luxusnosti provedení a doplňcích, jako např. snímání.
Celomasivní kytary začínají cca na 28 000,- Kč.
Provedení:
Rez. deska smrk nebo cedr masiv, zadní deska a luby mahagon, ořech, javor, popř. další podle momentální nabídky materiálů - masiv, krk mahagon ( rozměry dle přání zákazníka ), hmatník a kobylka palisandr ( pražce Dunlop ), obvodové výložky dřevo, 0. pražec, sedlo a kobylkové kolíčky kost, japonské mechaniky Gotoh, lesklý lak.
Pokud mi sdělíte Vaši představu o provedení nástroje, mohu Vám zaslat konkrétní kalkulaci s detailním rozpisem položek.
Případně je možné vyjít z Vašeho cenového limitu a nabídnout Vám varianty provedení nástroje.
Prosím o informaci kde bych mohl zykoupit gypsy kytaru s malým rezonančním otvorem. Na Vašich stránkách jsem nalezl kytaru Gipsy solo v orivedení smrk, javor vrstvený atd. s názvem Reiner Můuller.
Prosím o laskavou informaci kde bych obdobný typ získal, gypsy katyry zatím chybí v mých nástrojích pro potěšení. Jahá by byla cena a termín dodání ?Použití chata,jamování s přáteli a pod.Děkuji
S úctou ing.VK Brno
Dobrý den,
vyrábíme zakázkové nástroje, tedy, až na vyjímky, jsou k sehnání pouze v naší dílně.
V současné době jsme schopní nabídnout termín dokončení nástroje v prosinci 2013 - lednu 2014.
Cena zásadně souvisí s použitými materiály, hardware a luxusností provedení. Orientační cena polomasivní verze viz. naše galerie je 36 000,- Kč.
odkaz
Cenu navyšuje především nadstandardní hardware Muller, perleťové intarzie a fládrovaný javor na těle a lubech.
Cena za standardní verzi by byla okolo 29 000,- Kč - nejedná se o změnu ve zvuku nástroje, pouze o méně luxusní verzi. Místo fládrovaného javoru je použitý rovnoletý, hardware Schaller, namísto perleti okolo rezonančního otvoru dřevo.
Kompletní nabídku Vám zasílám v příloze e-mailu.
Dobrý den,
při vyklízení bytu jsem našel po strýci gibsonku od cremony
v poměrně zachovalém stavu. Chtěl bych Vás požádat o odhad ceny(má li nějakou) a jde li podle fotografií blíže určit co je to zač.
https://plus.google.com/photos/105375737278199344623/albums/5857773473354516705?authkey=CIaD-fvk-qiO7AE
Předem děkuji
Zdeněk Svatoš
Dobrý den,
podle názoru Marka Rejhona, našeho váženého kolegy a odborníka na historii české jazzové kytary:
"Je to Cremona 465 postavená dílnou Alfreda Bräuera v padesátých letech ( lístek je vytištěn v roce 1951 tj vyrobena v letech cca 1951-54 ) pro Cremonu Luby n. p. V tomto provedení (celojavor) vidím teprve podruhé v životě . Cena v tomto stavu 10 tis korun , po opravě a seřízení 15 tisíc cca ( dle zvuku ). M. R."
Dobrý den
Mám doma stařenku cca 30let starou japonskou kopii Martinu potřebuje vyměnit hmatník a provest celkovou udržbu kolik by stála tato oprava cca.
Děkuji za odpověď Mirek Volf
Dobrý den,
jde o poměrně náročnou operaci - odstranění starého hmatníku, příprava nového polotovaru, nařezání menzury, případné vyložení obvodové výložky hmatníku, osazení nového hmatníku, instalace značek do hmatníku, opražcování, řetuš - přelakování nového hmatníku z boku, rozleštění s původním lakem krku, výroba nového nultého pražce.
Celková cena se dá stanovit až po prohlédnutí nástroje. Orientačně ale počítejte s investicí od 6 000,- Kč.
Ve většině případů se dá hmatník opravit, výměna je poslední krok.
Přepražcování je za 1 500,- Kč, oprava hmatníku většinou do 500,- Kč.
Dobrý den, co poradíte pro podiové ozvučení španělky KollerAdmira Virtuoso, nemá žádnou díru, ani na řemen, je to stavěné na zakázku jako koncertní nástroj, potřebuji ji nazvučit přes kabel, doposud přes mikrofon, nepraktické. Děláte takové operace?
Dobrý den,
Bohužel nepíšete jaký styl hrajete a co od nástroje očekáváte...
V případě, že se jedná o plně akustickou nylonovou kytaru, která nebyla stavěna jako elektro akustická, je vždy problém s nazvučením, resp. s barvou tónu a věrností zvuku.
Plně akustická nylonová kytara produkuje natolik barevný a dynamický tón, že jej snímací systémy nejsou schopné dobře zpracovat. ( Proto je konstrukce nástroje pro ozvučení odlišná - robustnější ).
Doporučil bych Vám tyto varianty:
L. R. Baggs Element Active VTC 3 500,- Kč ( kapacitní snímač, ovládání hlasitosti a tónové clony v otvoru, minimální zásah do nástroje )
L. R. Baggs Anthem Stage Pro 7 300,- Kč ( kombinace kapacitního snímače s mikrofonem, ovládání na lubu nástroje )
Pokud máte rád agresivnější zvuk nástroje, pak Fishman:
Matrix Infinity 4 200,- Kč ( piezo snímač, ovládání hlasitosti a tónové clony v otvoru, minimální zásah do nástroje )
Prefix Pro 4 700,- Kč resp. Prefix Plus T 5 800,- ( piezo snímač, ovládání v lubu ).
Já bych volil L. R. Baggs Anthem - pokud nemá nástroj nějakou slyšitelnou anomálii - nejčastěji na středových frekvencích. Vnitřní mikrofon tyto chyby zdůrazňuje.
Kombinace mikrofonu s piezem od Fishmana bych, kvůli problémům se zpětnou vazbou, nevolil.
Instalace provádíme, cena za osazení systému bez equalizeru v lubu je cca 500,- Kč, s eq cca 800,- Kč.
Cena závisí na případných dalších úkonech, které vyžaduje konkrétní nástroj při instalaci snímání.
Dobrý den. Pane Procházko, když ošetřuju hmatník kytary olejem nebo diavou, je vhodné ošetřit stejným způsobem i kobylku kytary? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
ano, všechny nelakované plochy nástroje by se měly napouštět něčím, co je ochrání a konzervuje.
Není to až tak důležité jako u hmatníku, protože kobylka není vystavená takovému opotřebení a odpadá i vliv na stabilitu nástroje, jak je tomu u hmatníku, ale rozhodně je to prospěšné.
Dobrý den, zajíma mne, jak se díváte na stavbu solid body kytary (ať už s javorovým topem,nebo bez) ze starého, přirozeně sušeného ořechového dřena. Mám na mysli typické české tmavé
ořechové dřevo. Děkuji za odpověď. Milan
Dobrý den,
ořechové nástroje nejsou moc typické.
Dřevo je relativně těžké ( hustota dřeva odpovídá cca Hondurasu ), homogenní a spíš než akusticky působí estetickým dojmem.
Zvuk je pevný, teplý.
Ořech je houževnatý, velmi pružný - to není úplně ideální vlastnost pro akustiku elektrického nástroje.
Ořech bývá u elektrické kytary přirovnáván k mahagonu, pokud bych měl volit, pak raději kterýkoli z mahagonů....