- Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
- Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Dobrý večer,
můj dotaz nebude konkrétně směřován k Vašim kytarám, ale ke kytarám(konkrétně jazzovým) obecně.
Jakožto nemajetný student a nadšenec do jazzové hudby, kterou zatím hraji na kytaru španělského typu(Charlie Byrd apod.), bych chtěl pozvolna přejít na kytaru elektrickou. Zvažuji tedy investici.
Nástroje jsem zkoušel v hudebninách cca 8 - 15 tis (Ibanez, Epiphone). Co se týče zvukové stránky, jako jazzová kytara to znělo, ovšem do jedné byly nenaladitelné. Táži se tedy, kde je možno najít cenovou hranici, kdy kytara hezky zní, ladí a popřípadě něco vydrží.
Mám dojem, že ta hranice je u Vašich krásných nástrojů, které vyrábíte, ale to si nemohu dovolit. Máte nějakou zkušenost s jazzovými kytarami na trhu? Za konkrétní tip kolem 10-20 tis. bych byl velmi vděčný, ač by to bylo proti Vaší obchodní strategii.
Na co při výběru dávat největší pozor?
Za případnou odpověď děkuji
Honza
Dobrý den,
odpověděl jste si vlastně sám - pokud si uvědomíte, že kvalitnější snímač typu humbucker stojí okolo 2 000,- - 2 500,-, krát 2 na kytaru, pak je zřejmé, co je to za nástroj, když stojí 8 000,- se vším všudy
Pro sólové hraní něco levnějšího najdete, v kapele už budete mít problém se zvukově prosadit, nemluvě o ladění atd. Jako většina kytaristů začnete měnit snímače, hardware a na konci bude stejně nekvalitní nástroj se super výbavou, kterou při dalším prodeji nikdo nezaplatí.
Já bych radil došetřit a zvolit např. model ve stylu ES 335, který nabízme od cca 35 000,-.
V případě, že nechcete čekat bych zkusil předně Godin 5th Avenue, pak se občas dá vybrat Aria nebo The Loar - nicméně musíte přebrat a přehrát víc nástrojů.
Další cestou může být něco z druhé ruky a další peníze investovat do přestavby, ale jak už jsem zmínil....
Varianta může být kvalitní Telecaster, na kterém jazzový zvuk jde udělat.
Tam byste byl v případě našich nástrojů okolo 30 000,- při použití např. 2x Gibson ´57.
Dobrý den,
přišel jsem k velmi staré citeře. Bohužel se v tomto odvětví vůbec neorientuji, mohl byste mi poradit, jakou má citera cenu.
Stav citery je nálezový, kolíky jsou rezavé, některé struny chybí. Tělo je černé barvy v dobrém stavu - akorát spodek je lehce naprasklý.
Citera má na sobě dvě etikety. Jednu dole, kde je nápis AEOL HARFEN-ZITHER AMERIKANISCHES SYSTEM a druhou ve výřezu: EICHLER, BERLIN´S PRINZENSTR. 85. NEW-YORK 33. First-st. PATENT.
Děkuji za případnou odpověď na email.
Dobrý den,
s citerou Vám neporadím, to je zcela mimo náš obor.
Zkuste se poptat spíš zde:
odkaz
Dobrý den,
je možné použít fládrovaný javor na vrchní desku akustické kytary typu Martin? Jaký je pak předpokládaný zvuk?
Děkuji
František
Dobrý den,
možné to je, ale zvuk nebude nijak kvalitní.
Javor se používá jako rezonanční deska v případě, že požadujete kulaté výšky, které jsou blíž ke středovým frekvencím a zároveň chcete potlačit basy.
Podle mého názoru pravý opak požadavku na akustickou kytaru typu dreadnought. Uplatnění má u nástrojů jazzových, kde tato charakteristika může být žádoucí.
Kytary, které vidíte u firem s fládrovaným javorem na rezonanční desce jsou z naprosté většiny překližkové, kde javor plní - více méně - pouze vzhledovou funkci.
Princip akustické kytary je stručně napsáno takový - měkká rezonanční deska s rovnými dlouhými lety ( smrk, cedr, ... ), která se snadno rozezní a je schopná vytvořit barevný tón s dlouhým sustainem, zadní deska z tvrdého materiálu, který je odrazovou plochou a zároveň je schopný přidat brilanci a barvu tónu, který měkká rezonanční deska není schopna zahrát - proto jsou tvrdé exotické dřeviny tolik ceněným materiálem na akustické nástroje.
Pokud použijete tvrdou dřevinu ( nebo středně tvrdou jako javor ) i na rezonanční desku, pak je zvuk mnohem méně barevný, většinou středový, hodně agresivní.
Vyjímkou může být koa, která má natolik charakteristický tón a zvukové rozpětí, že může být použita na celý nástroj a výsledek bude úžasný.
Dobry den, chtela jsem se zaptat chci synovi koupit kytaru a nasla jsem akustiku od oscara schmidta (vyjde na 5000) jake mate zkusenosti stouto znackou a este jsem chtela vedet vlastnosti dreva catalpy
Dobrý den,
jedná se o levnou značku nijak kvalitní mateřské firmy Washburn.
Sdělení, že jde o americké nástroje přeložte tak, že Washburn resp. Oscar Schmidt je registrovaná firma v USA. Výroba je samozřejmě jinde.
Bohužel nepíšete konkrétní model - případně, prosím, doplňte, pokusím se Vám napsat víc nebo něco doporučit.
Podle ceny a popisku bych soudil na překližkový model, zde pak materiál nehraje velkou roli ve zvuku.
Catalpa se běžně na nástroje nepoužívá, levný dostupný truhlářský materiál, nemá speciální akustické vlastnosti.
Zdravím pane Procházka. Po dlouhé době jsem se zatouklal opět na Váš web a hned se mi zpříjemnil den když jsem viděl na titulní stránce svého miláčka co jste mi postavil. Cítím potřebu napsat, že s kytarou jsem již několik let nadmíru spokojen a ve všech studiích mi ji ( i Vám ) velice pochvalili. Po těchto zkušenostech bych už dnes pro kytaru do obchodu určitě nešel. Těším se na další spolupráci do budoucna a pro ty kteří ještě od Vás kytaru nemají bych vzkázal: Volte kytaru, né prkna z Thajwanu...
Dobry den, chtel bych se zeptat na kolik by mne stal model Bolt on TE. Potrebuji univerzalnejsi nastroj a tak se chci zeptat zda z teto kytary dostanu i kulatejsi ton neco jako ve stylu pololubove kytary. Dikyza info.
Dobrý den,
celkem hodně jazzových kytaristů používá Telecaster jako druhý nástroj k lubové kytaře.
Je třeba se naučit techniku jak z nástroje dostat ten správný zvuk, ale ano, lze to - jako druhý nástroj Telecaster používají např. Roman Pokorný nebo Jaroslav Šindler.
Samozřejmě lubová kytara je zvukově nezaměnitelná...
Zvolil bych tělo z americké olše - bahenní jasan je příliš zvukově barevný.
Je lepší opustit singlové snímače a použít humbucker - zvlášť u krku - Gibson ´57, Seymour Duncan SH2. Kobylkový snímač pak podle požadavku na zvuk - někdo preferuje singl u kobylky jako zcela odlišný zvuk od krkového humbuckeru, někdo raději osadí oba humbuckery.....
Pokud se nástroj vyrábí zakázkově, lze osadit pouze krkový snímač, který pro jazz určitě využijete spíš - lepší zvuk nástroje pouze s jedním otvorem pro snímač - a případně druhý snímač zvážit podle potřeby.
Pro blues by kobylkový snímač využití našel.... Záleží čistě na vkusu hráče....
Ceník zasílám na e-mail jako rozpis s možnostmi výběru.
Konkrétní model z naší Galerie Bolt On TE je kalkulován na 36 600,- Kč
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, co nejčastěji způsobuje drnčení strun o první tři pražce u el. kytary ?
Díky za odpověd
Aleš
Dobrý den,
špatně nastavený průhyb krku - příliš rovný krk, popřípadě zakloněný proti tahu strun.
Jedná - li se o prázdné struny, pak příliš hluboké zářezy v 0. pražci.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně fan-fret kytar. Jaké jsou výhody a nevýhody tohoto řešení? Vyráběli jste někdy fan-fret kytaru? Je to k něčemu dobré nebo je to jen způsob, jak si jako kytarář zkomplikovat život?
.
Díky za odpověď
Dobrý den,
problém je to spíš pro kytaristu, který musí změnit techniku hry, což většina muzikantů není ochotná. Navíc nastává problém se střídáním se standardně řešenými nástroji. Znamená to naučit se dvě různé techniky a hlavně se je naučit měnit.
Tedy několikrát jsme podobný projekt začali a vždy kytarista ustoupil ke konvenčnímu řešení.
Momentálně máme jeden nástroj ve fázi projektu, tak třeba tentokrát už dojde i na realizaci
.
Samotný systém má největší potenciál při použití podladěných strun nebo při kombinaci standardní kytary s barytonovými či basovými strunami.
Ve všech těchto případech je delší menzura potřeba, protože na krátkých menzurách podladěné nebo basové struny nezní a špatně ladí - čím delší menzura, tím větší napětí struny je potřeba pro dosažení daného tónu.
Použít tento způsob rozdělení pražců u standardního ladění nemá význam.
Komplikace pro kytaráře - jak u kterého modelu. Elektrické kytary nejsou problém, pouze se upraví umístění kobylky a krk, samotná konstrukce se nemění.
U akustických kytar je třeba předělat kompletně vnitřní konstrukci žebrování. Tedy není to problém, vyžaduje to nějaký čas na vymyšlení vhodné konstrukce vzhledem ke konkrétnímu rozdílu menzur, které jsou právě použité pro vejíř pražců - používá se mnoho různých kombinací.....
Samozřejmě je třeba dopočítat tahy jednotlivých strun ve vztahu k daným menzurám a ladění, popřípadě pak upravit pevnost rezonanční desky, protože standardní konstrukce počítají s běžnou sadou strun a tedy i s určitým tahem rozděleným mezi jednotlivé struny.
Proto je nutné u každé varianty ověřit výpočtem zamýšlenou sadu strun, resp. ladění.
Tento krok by se měl provést i u elektrických kytar, aby měly jednotlivé struny rozumné tahy, jinak může dojít k nevyovnanosti ve zvuku nástroje a některé struny nebudou znít dostatečně nebo budou naopak přeznívat.
Nelze říct, že by to bylo možné ošetřit stoprocentně, u atypických ladění je to vždy trochu laborace
Dobrý den,
mám kytaru Seagull S6+ Cedar, která bohužel neladí. Největší problém jsou hluboké struny, kde už na 3. pražci je rozdíl k neposlouchání. Nevím, jestli jde o špatné usazení kobylky nebo něco jiného, ale chtěl bych se zeptat, jestli byste uměli tento problém opravit a na kolik by oprava asi přišla.
Předem díky za odpověď,
Honza
Dobrý den,
u kytar Seagull bývá velmi často špatně vyměřená kobylka, resp. je umístěná přesně ve vzdálenosti menzury bez nutné kompenzace navíc.
Řešení je vysadit původní drážku sedla a sedlo znovu přefrézovat.
Jak u kterého kusu to vyjde bez kompromisu....
Pokud tato úprava nestačí, je možné to řešit i větším zásahem.
Cena vysazení a přefrézování okolo 500,-, s kompletním přeseřízením nástroje - většinou je třeba :o)) 1 000,- - finální cena se vždy počítá ze skutečně potřebného času na opravu, může to být tedy méně.
Dobrý den chtěl bych se zeptat, jestli v čechách existuje nějaký výrobce výložek hran kytar, popřípadě kde levně sehnat. Dřevěné okrasné.
Dobrý den,
inu stručně - neexistuje a levně nelze :o))
V Čechách skončil jediný výrobce už před lety......
Kvalitní výložky určitě nabízí Karin Rost
www.karin-rost.com
Pokud budete hledat levné, pak eBay.
Dobrý den. Mohl by jste mi,prosím,poradit jaké lepidlo se používá k přilepení plastových hran u el.kytary...děkuji za odpověď a přeju hezký den.
Dobré ráno,
záleží na tom, z jakého materiálu výložky jsou.
Pokud je to plast reagující na acetonové rozpouštědlo - celluloid a některé měkké plasty - pak acetonové lepidlo, např. Kanagom, ale seženete i spoustu jiných.
V případě, že budete používat ABS, což je plast, který je vedený jako těžko lepitelný, pak je třeba vyzkoušet konkrétní acetonové lepidlo, zda dostatečně naleptává povrch. Někteří výrobci tvrdí, že jejich lepidlo je na ABS vhodné, jiní že nikoli. V principu ABS acetonem naleptáte, problém je, že pokud lepidlo velmi rychle zasychá, nemá čas dostatečně zapůsobit. Tuším, že právě Kangom moc dobře nefungoval.......
Samozřejmě lze jít cestou sekundového lepidla a slepíte většinou cokoli.
Chce to ovšem mít k dispozici něco kvalitnějšího, než tubičku ze supermarketu za 20,- Kč. Doporučuji modelářské potřeby, kde většinou seženete lepidlo v lahvičkách a bývají to průmyslové verze lepidel, takže fungují. Spolu s tím se hodí aktivátor sekundových lepidel - práci urychlí a spoj je kvalitnější.
Ještě k ABS - nepolární plast - teoreticky by se měl použít roztok na aktivaci před lepením, který dočasně upraví polarizaci - týká se sekundových lepidel a umožní vazbu materiálu a lepidla.
Nicméně se pro lepení výložek tato technologie běžně nepoužívá i když by měla
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda byste byli ochotní se pustit do oprav autoharf?
Zatím by šlo jen o opravy lehkých oděrků v laku ,časem ovšem kdoví..
Nepodařilo se mi najít nikoho v ČR kdo by oficiálně autoharfy opravoval, krom jedné výjimky na druhém konci republiky (jsem z Prahy). Mám dvě autoharfy a na obou sou oděrky v laku které bych potřeboval opravit aby se poškození nešířilo.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den
Dobré ráno,
proč ne.
Pokud se můžete s nástrojem zastavit u nás v dílně.....
Dobrý den,
prosím chtěl bych se zeptat jestli se ještě vůbec někde dají koupit autoharfy s 21 akordy ,hledal jsem všude možně po internetu i v hudebnictvích ale nic takového jsem nenašel ke koupení...
Děkuji za odpověď,hezký den
Dobrý den,
my se zabýváme kytarami, takže Vám neporadím.
Nicméně mě Google vysypal odkazů dost
https://www.google.cz/search?q=autoharf&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=OyICV8bjLunb6QSaj5yQDg#q=autoharp+for+sale
Dobrý den,prosím o radu,jaké struny nejlépe na starou kytaru gipson cremona 457,aby to znělo opravdu swingově?
Děkuji za odpověď.
Dobré ráno,
na každý nástroj je třeba vyzkoušet, co mu sedne.
Určitě bych vyzkoušel jako favorita Thomastik Bebop - standardní vinutí nebo Swing - hlazené - ty už asi budou příliš zvukově kulaté na daném nástroji.
Popřípadě D´Addario EHR - polohlazené.
Tlustší než 0.12 krk neunese. Pokud už nyní má známky deformace, pak 0.11.
Dobrý den pánové,
Vaše stránky jsem objevil zcela náhodou. Jsem zcela ,,mimo,, z toho, jakou precizní práci na nich tři mladí lidé prezentují a co dokáží !. SIGNATURE ŠINDLER 17" - co dodat ... nic a jen se kochat alespoň pohledy na kvalitní obrázky. Lze sdělit, za jakou cenu byla tato kytara prodána ?
Děkuji a držím palce.
Dobré ráno,
děkujeme!
Dnes by vyšla v tomto materiálu okolo 90 000,- Kč.
Bohužel dřeva ubývá a dodavatelé ženou ceny každoročně výš.
To stejné bez luxusní kresby dřeva, tedy stejný zvuk, horší vzhled, by se dalo vyrobit cca o 30 000,- levněji.
Děkuji za odpověď.
Samozřejmě, že mne hned napadlo pane Procházko, když jsem si četl historii vzniku Vaší firmy, jak je to ve Vašem případě s ,,materiálovým fundusem,,. Neměli jste s kolegy ,,dědu-mistra,, který by materiál nakupoval pro svého vnuka-vnuky a sám zpracovával materiál, který kdysi nakoupil jeho děda ... Chápu, že v dnešním globálním a multimediálním světě lze materiál zajistit od kud koliv a kdykoliv, ale? ... Přeci jen potvrzujete, že to není tak jednoduché.
Přeji hodně úspěchů Vašim talentům.
Dobrý den
Pane Procházka co znamená výraz NATO,např. krk a luby Nato. Děkuj za odpověďi
Dobré ráno,
kdybych chtěl být ošklivý, tak řeknu že to znamená nekvalitní nástroj
Nato - Nyatoh - Palaquium Sapotaceae, Payena Sapotaceae - je dřevina nahrazující mahagon. Vzhledem k lokalitě výskytu - jihovýchodní Asie, Filipíny - je používána pro nejlevnější řadu nástrojů, kde se výrobci nevyplatí použít mahagon.
Ale ještě existuje Nato - Mora - Mora excelsa, Mora gonggrijpii - je dřevina s výskytem lokalizovaná především do jihovýchodní Ameriky.
Zde se jedná o zcela jiný druh a jiné vlastnosti. Některé - především Americké - firmy používají dřevo Mora jako alternativu mahagonu.
Nato je lokální název, důležitá je vždy botanická klasifikace. Mnohdy toto lokální označení plyne z podobnosti dřeva něčemu jinému.
Setkal jsem se s obchodní nabídkou obchodníka z Afriky, kde většina dřev byla označena jako mahagon, protože dřevo bylo hnědé barvy.
V současné době se zvyšuje tlak na dodržování podmínek obchodu s dřevinami registrovanými Cites, firmy proto hledají alternativy a zkoušejí dřeviny, které do budoucna bude možné používat bez nutnosti administrativní zátěže a tedy i vyšší ceny, spojené s certifikáty Cites.
Jižní Amerika nabízí mnoho druhů, které do dnešní doby nebyly vyváženy mimo místo výskytu a jsou natolik rozšířené, že v dohledné době zřejmě nebude nutné regulovat jejich těžbu.
Trh Jižní Ameriky je finančně velmi výhodný pro odběratele v USA. Pokud navíc vhodně využijí faktu, že druhy z této oblasti nejsou příliš známé, ušetří na nákladech a jako bonus jsou vyjímeční tím, z jakých dřevin vyrábějí....
Zde bych hledal pointu.
Ostatně když jsme se před pár lety setkali s jedním z největších zpracovatelů koa na Hawai, vyprávěl nám, jak jeho otec jezdil do Ameriky k Larivee, později k Taylorovi a přesvědčoval je, že koa může být docela dobré dřevo na kytary až se nakonec uvolili to zkusit, když to nebylo nijak drahé, proč ne...
Nato Nyatoh je náhrada motivovaná čistě finanční stránkou věci.
Nato Mora prozatím není natolik rozšířeno, aby se dalo jednoznačně říct, zda jde pouze o finance nebo má nějaký potenciál jako dřevo na hudební nástroje.
Nato Nyatoh má tabulkově podobné vlastnosti jako mahagon Khaya, nicméně ho vnímám tak, že mechanicky i zvukově je to mnohem horší materiál.
Měrná hmotnost je podobná jako u většiny mahagonů - tedy 620 - 670 kg / m3.
Nato Mora je dle údajů velmi těžké a tvrdé dřevo. Měrná hmotnost přes 1 000 kg / m3.