Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

gravatar .:. Zdenek | www | mail
Dobrý večer ,jsem majitelem kytary Cremona luby 456 překližka 1 . Chtěl bych se zeptat zda byl lepen krk , hmatník do těla kytary .Mám tam šroub který se vyndá a krk kytary jde vyjmout volně ven .Nevím zda je to tak správně . 2 .Máte zkušenost s vlepením carbonové výztuhy do krku kytary. Jak dalece se tím krk vyztuží .Děkuji za odpoveď .
Odpověď | X | 09.05.18, 20:13:05
Dobrý den,
ano, šroub v krku je v pořádku, je to původní řešení, které mělo umožnit vložení podložky pod patku a úpravu náklonu krku, mimo jiné z důvodu absence výztuhy a nutnosti častějšího seřizování nástroje.

Když už bych přistoupil k tak velké opravě, jako je sundání hmatníku, použil bych aktivní výztuhu.
Uhlík mechanicky zafunguje správně, ale nemáte jakoukoli kontrolu nad seřízením průhybu krku.
Ne vždy instalace pasivní výztuhy splní očekávání, mnohdy se stane, že krk sice zůstane trvale ve stejném nastavení, ale to nemusí být optimální, zvlášť, když se krk prohne proti tahu strun.....
Odpověď | X | 10.05.18, 10:29:33
gravatar .:. Honza
Dobrý den,
rád bych se zeptal, jak bych měl upravit kytaru (Jazz 16) a zesilovač, když bych z ní chtěl dostat starý rockenrollový zvuk, něco jako Scotty Moore. Děkuji.
Odpověď | X | 08.05.18, 09:56:55
Dobrý den,
na takto položenou otázku mě napadá - koupit si kytaru, aparát a ruce Scotty Moorea....
Bez informací Vám mnoho neporadím, univerzální řešení neexistuje.

Obecně lze říct, že ne každá kytara je vhodná a použitelná a je třeba vybírat konstrukce, které k rockenrollu byly určené. Typicky Gretsch nebo Gibson z 50. let - ES 125, ES 150, ES 175 = překližka se singlovými snímači.
Pro jazz jsou většinou tyto nástroje zvukově chudé.

Aparát - opět platí hledat stylově něco z dané doby.

Scotty Moore má obsahlou stránku o svém vybavení, které používal v různých obdobích.
Z těchto informací se dá hodně vyčíst.....
Odpověď | X | 10.05.18, 10:18:26
gravatar .:. Franta
Dobrý den pane Procházko,
předně děkuji za zajímavé fórum. Rád bych se zeptal: v posledních letech se mi zdá, že stále častěji jsou nabízeny nejrůznější alternativy vinutí kovových strun na akustickou kytaru. Mimo standardních bronze a phosphor-bronze jsou zde také Nickel-Bronze, Monel, Aluminium-Bronze...Člověk se v tom trochu ztrácí8-o Rád bych se zeptal na Váš názor na tyto ,,alternativní" druhy vinutí. Předem moc děkuji za odpověď.
Odpověď | X | 18.04.18, 23:16:15
Dobrý den,
obecně je třeba oddělit dvě kategorie, které jsou v nabídce.
Zatímco např. Monel od firmy Martina nebo Pyramid, ale svým způsobem i ocelové D´Addario EHR, jsou návratem k historii, různé kombinace materiálů a bronzu jsou snahy o moderní pojetí strun.

Monel ( slitina mědi a niklu ) je materiál používaný někdy ve 30. letech.
Tedy chcete - li historicky znějící nástroj, bez přemíry harmonických se silným základním tónem, s důrazem na zvuk dřeva, pak toto je správná cesta.
Nicméně pro většinu současných hráčů to bude zvuk suchý, tupý....

Pravým opakem mají být struny s vinutím bronzu v kombinaci s hliníkem nebo niklem.
Hlavní charakteristika je hodně harmonických a větší akustický výkon strun.

Obě skupiny spojuje odolnost vůči korozi a delší životnost.

Názor na typ strun je vždy subjektivní.
Nástroji s minimem výšek moderní struny můžou pomoct.
Při použití pro nástroj, který sám o sobě disponuje celým tónovým spektrem může být zvuk nepřirozeně nacinkaný a syntetický, z luxusní kytary pak získáte kreaturu, která nelze poslouchat.....
Podobné dilema pak řeší hráči klasické hudby - volba tradičních nylonových strun nebo moderní karbonové verze....
Stejně tak materiál sedla a 0. pražce - kost nebo Tusq? Tusq a kytara s plným spektrem je dost peklo :o))
To, co v grafu frekvencí na papíře vypadá lákavě, nemusí v praxi fungovat ku prospěchu.

Univerzální rada neexistuje, je třeba vyzkoušet vhodnost strun k tomu kterému nástroji.
Moderní struny mají spoustu pozitiv a pokud je hráč se zvukem spokojený, můj názor je jednoznačně používat.
Na druhou stranu, pokud by to byl absolutní průlom a byly to univerzálně nejlepší struny na světě, používali by je všichni a jiné by se nevyráběly. Naštěstí tomu tak není, takže to je třeba brát jako jednu z možných variant, vhodnou k vyzkoušení....
Odpověď | X | 19.04.18, 12:16:44
gravatar .:. Ondřej
Dobrý den. Rád bych se zeptal na vaše doporučení na malý preamp na vestavění k piezo snímači do telecasteru. S čím máte dobrou zkušenost? Dělají něco místní výrobci? Moc děkuju za odpověď. Ondřej
Odpověď | X | 11.04.18, 23:01:39
Dobrý den,
často využíváme výrobky pana Šlapáka electrosonic.szm.com

Předzesilovače od zahraničních firem:
L. R. Baggs Ctrl-X, Graphtech Ghost a Fishman Powerchip.
Z těchto uvedených nejčastěji používáme L. R. Baggs.

Zajímavý je systém Ghost, který umožňuje rozšíření o MIDI modul.
Problém je velikost ať už předzesilovače tak i MIDI modulu.

Jen připomenu, že všechny předzesilovače je třeba napájet 9V baterií.


Odpověď | X | 12.04.18, 10:46:12
Dobrý den, obracím se na Vás prosbou o radu. Vlastním el.kytaru Washburn XM12 (lípa, 6-struná, tremolo). Když jsem jí zakoupil, měl jsem problémy s původními snímači Duncan USM a proto jsem je vyměnil za Seymour Duncan SH-8 invaider. Bohužel s těmito snímači také nejsem spokojený. Hraju styl heavy metal a při rytmické hře i s přitlumením je zvuk zatlumený, není průrazný a konkrétní. Chtěl bych pořídit snímaček, které by této kytaře již konečně "chutnaly". Mám typ na Seymour Duncan SH-4 JB TB nebo Seymour Duncan SH-10 TB Full Shred (kobylka) a ke krku Seymour Duncan SH-1 ´59. Mohl by jste mi poradit jakou variantu zvolit ze svých zkušeností. Děkuji Roman
Odpověď | X | 29.03.18, 16:46:38
Dobrý den,
výběr snímačů bude dost složitý.
Problém vidím víc v nástroji, než ve snímačích.
Lípa spolu s tenkým provedením těla bude zahuhlaná vždycky.
Velmi podobné provedení používá Ibanez, zkuste se probrat jejich vyššími řadami, kde lipové tělo používají také a zkusit poslechnout nějaké ukázky, ideálně někde přehrát nástroj.
Mám za to, že většinou jsou tyto nástroje osazené Di Marzii - tuším Air Norton / Tone Zone.

Další varianta je zkusit nějakou aktivní elektroniku, která by zvuk trochu oživila.
Možná by stačilo nějaké nakopávátko středů - mid boost - vyrábí se i jako krabičky, tedy lze odzkoušet.

Samozřejmě původní SD USM není Made in Usa, ale pouze jedna ze značek, kterou používá druhovýroba Duncan Designed Pickups.
Může to být tedy cokoli odkudkoli a také to tak funguje.

Anebo spolehnout na odborníky v Čechách či na Slovensku a svěřit se jim do ruky, ať zkusí něco namotat.
Máme s tímto postupem dobré zkušenosti.
Doporučil bych pana Šlapáka - electrosonic.szm.com anebo pana Radovana Macha rmpickups.cz
Odpověď | X | 09.04.18, 10:40:50
Dobrý den,
rád bych se zeptal na výhody a nevýhody nerezových
pražců oproti klasickým extra hard a zda by jste je
doporučil či nikoliv.
Děkuji David Rokos
Odpověď | X | 01.03.18, 23:03:35
Dobrý den,
nerezové pražce osobně doporučuji v okamžiku, kdy má hráč problém s promačkáváním standardních pražců, míněno např. nutnost broušení každý rok.
V případě, že pražce vyžadují úpravu, řekněme, jedenkrát za pět let, je lepší zvolit standardní materiál.

Nerezové pražce jsou velmi odolné a poškodit je dá už hodně práce.
Dá se říct, že pro běžného hráče by měly být definitivním řešením jednou provždy.
Na druhou stranu mohou způsobovat víc problémů, pokud jde o přepražcování, kde už jsou drážky rozšířené po původních pražcích. Jde především o špatné dosedání na samém konci pražce - důvodem je extrémní tvrdost a velká pružnost. Přestože se pražce před osazením předohýbají podle radiusu hmatníku, konce pražců se občas uvolní a je třeba je zafixovat lepením ( důvodem je často přesušení nástroje - právě nyní je to aktuální téma, kdy velké mrazy snižují vlhkost vzduchu na extrémní hodnoty ). U standardních to většinou lze vyřešit snadno, u nerezu to bývá boj, někdy prohraný.

Další téma k úvaze může být změna zvuku - týká se především elektrických kytar, u akustických se více méně změna neprojeví.
Velká tvrdost pražců přidá vyšší harmonické, nikoli však v celém spektru, zvuk se stává agresivnějším.
Obecně pro akustiku nástrojů platí, že materiály 0. pražců, sedla kobylky a pražců mají mít adekvátní tvrdost, nikoli tvrdost maximální......


Odpověď | X | 05.03.18, 11:07:04
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli nevyrábíte pickguardy na elektrickou kytaru na zakázku a za jakou cenu. Konkrétně na elektrickou kytaru Tom Delonge squier stratocaster.
Ondřej Čechovský
Odpověď | X | 15.02.18, 10:34:53
Dobrý den,
ano, vyrábíme.
Cena záleží na použitém materiálu. Obykle pickguard vychází od 1 500,- do 2 000,-.
Odpověď | X | 26.02.18, 19:37:29
Dobrý den pane Procházka,
chci se zeptat na kolik by vyšla u vás výroba elektrické kytary typu Stratocaster Black David Gilmour ,. Jde mi hlavně o zvuk .
Děkuji .

S pozdravem
Pavel Spousta.
Odpověď | X | 14.01.18, 15:07:05
Dobrý den,
do emailu Vám zasílám detailní rozpis kalkulace.
Při dodržení sestavy - tedy tělo americká olše, krk americký javor, mi to vychází necelých 38 000,- Kč.
Odpověď | X | 17.01.18, 11:57:08
Dobrý den, můžete zde prosím poradit, případně se podělit o zkušenosti s kytarovou kosmetikou. Jaké kosmetické přípravky u Vás používáte , případně jaké doporučujete. Jak na struny, hmatník tak i na tělo a lak akustických celomasivních kytar. Děkuji moc
Odpověď | X | 21.12.17, 09:59:52
Dobrý den,
na ošetření běžných moderních laků používáme leštěnky na nábytek - nejčastěji Pronto ve spreji.
Na lihové politury a jiné tradiční laky je potřeba zakoupit specializované přípravky, které nepoškodí povrch - bývá uvedeno v popisu přípravku.
My používáme přípravek, který není na našem trhu běžně dostupný a není v prodeji v malém balení, nemá tedy smysl uvádět....

Hmatník - jakýkoli vysychavý olej - my používáme většinou citrónový olej, dodává ho i Dunlop v malém balení.
Při silném znečištění nejlépe funguje leštěnka na nábytek Diava.
Dobře rozpustí nečistoty a vytvoří ochrannou vrstvu na dřevě.

Pokud nástroj skončí u nás, struny se nečistí, ale většinou vyměňují.
Zde tedy nic úžasného odzkoušeného nemám.
Osobně používám na své kytaře Fast Fret.
Odpověď | X | 21.12.17, 11:20:44
gravatar .:. JIRKA | mail
Dobrý den, měl bych zájem o výrobu baskytary typu Fender Precision s krkem typu Jazz bas. Bylo by to možné- potřebuji co nejužší krk, jsem po úrazu dohmatové ruky a potřebuji co nejužší hmatník.
Děkuji za info
JIrka:-)
Odpověď | X | 20.12.17, 23:20:30
Dobrý den,
to není žádný problém.
Nástroje vyrábíme na zakázku, podobné úpravy jsou běžné.
Prosím, pošlete mi na e-mail informace o Vaší představě provedení, pokud to máte rozmyšleno, tedy především hardware, snímání, design, případně finanční limit.
Vypracuji Vám cenovou nabídku.

Odpověď | X | 21.12.17, 11:09:30
Dobrý den, zkouším postavit poprvé v životě hudební .nastroj. Prosím o info, jakým způsobem zeslabit reso desku z 5 na 3 mm.Diky jr
Odpověď | X | 30.11.17, 12:00:46
Dobrý den,
při dílenské výrobě se používají kalibrační brusky - občas je má některá truhlárna, kde pracují s masivním dřevem.
Ta přebrousí materiál na požadovanou tloušťku v celé ploše s přesností desetin mm.

Ruční práce:
1) hoblík - doporučuji kovový - především pro možnost přesného nastavení úběru pomocí šroubu a matice
2) škrabka ( cidlina ) - k sehnání ve výtvarných potřebách
3) bruska - ideálně kombinace excentrické pro větší úběr a vibrační pro srovnání broušené plochy.
Eventuálně ruční broušení - nutno brousit s podložkou - ideálně prkýnko podlepené korkem.

U ruční kalibrace se neobejdete bez tlošťkoměru - ve velikosti pro kytaru už to není úplně levná hračka ( existují návody, jak si vyrobit domácí variantu ). Bez něj však bude výsledek hodně nepřesný - při práci z ruky se tloušťka desky udržuje těžko, zvlášť, když chybí zkušenost ...

Odpověď | X | 01.12.17, 09:34:06
gravatar .:. Martin
Dobry den pane Prochazka. Musim sdelit veliky dik za vase forum, kde se da vycist ledacos zajimaveho. Ne kazdy by se chtel delit o ziskane informace a jeste dokola odpovidat na hodne podobne dotazy. Smekam az k zemi. Ja jsem kytarar amater, jen me bavi ten proces vzniku noveho nastroje pod rukama. Stavim si treti kytaru a provazi me porad stejny problem. Vzdy kdyz pouziju napr. u vylozek svetle a tmave prouzky dreva, vzdy se mi ty svetle uspini, nebo ty tmave rozpijou. Je prosim nejaky figl? Pretiram steteckem selakem, ale myslim ze kdyz ucpavam pory selakem a pemzou, ze lih tu ochrannou vrstvu stejne rozpusti, nebo potom pri brouseni uspini vylozky prach.je mozne tomu nejak predchazet? Nebo pouzit na plneni poru technicka plnidla? Mockrat dekuji za odpoved. Preju vam krasny den a hodne uspechu. S pozdravem Martin
Odpověď | X | 26.10.17, 16:09:10
Dobrý den,
děkuji za pochvalu :o).

Špinění výložek je problém a řeší se těžko, navíc by bylo třeba znát přesný postup Vaší práce a použité materiály - některá dřeva nejsou vhodná na intarzování z důvodu velké pórovitosti nebo barevné nestálosti..
Pokud používáte nedobarvené materiály, pak velká část je v pečlivosti broušení, zkuste jít do hodně jemných brusných materiálů 240 a jemnější a po broušení vytřít z povrchu maximum prachu, ideálně ofoukat kompresorem.
Je nutné si odzkoušet vyhovující souslednost broušení a použitých brusiv, já velmi často zakončuji brusnými houbičkami, které špinění hodně eliminují.
Dodržíte - li čistotu a jemnost broušení, pak při pemzování problém nebývá.
Další věcí je použití jemné pemzy......
Následně se doporučuje napouštění základním olejem - vyrábí se speciální pod šelak, ale může to být i jiný vysychavý olej. Často se používá i napuštění klihovou vodou nebo želatinou.
Tyto vrstvy následně nerozpustíte - nebo ne tak snadno - při plnění pemzou.
Pokud byste chtěl zůstat u svého postupu, pak namísto šelaku použijte na ochranu výložek nitrolak.
Samozřejmě jsou druhy dřev, které pustí barvu vždy - např. padouk.
V tom případě je potřeba první vrstvy nastříkat a nechat hodně dobře proschnout.
I oleje už dnes koupíte ve spreji a mohlo by Vám to zafungovat.


V případě, že používáte dobarvené výložky, pak je problém ve špatném moření, resp. špatném ustalovači barviv nebo přemíry barviva v lázni. Ale to je téma na článek :o))
Rychlá rada je otřít octem, který většinou barviva fixuje. Není to ale všespásné.

Moderní plniče Vás moc nezachrání - pointa je stále podobná - obarvený prášek v nějakém roztoku, který samozřejmě při broušení barví stejně jako prach z dřeva.....


Odpověď | X | 30.10.17, 11:29:23
gravatar .:. Jarda | mail
Dobrý den, mám baskytaru hofner v63 a při sundávání pickguardu se zalomil hřebíkček. Trčí jenom asi 1 mm nad povrchem a nevím jak ho vytáhnout ven :-( Na odvrtání je přílš malý a tak chci poprosit o radu. Předem děkuji za jakoukoliv odpověď a přeju hezký den.
Odpověď | X | 30.09.17, 11:27:08
Dobrý den,
kleště bez fazety - viz. Google ( lze odbrousit i běžné s fazetou, volil bych asi raději čelní než stranové ).
1 mm nad povrchem by měl stačit na zachycení. Před samotným vytahováním bych zkusil lehce rozkývat do stran, aby se hřebíček uvolnil a šel lépe ven....
Odpověď | X | 02.10.17, 10:33:58
gravatar .:. Jarda
Děkuji moc za radu :-)
X | 02.10.17, 11:52:02
ještě ten link:
https://plus.google.com/u/1/collection/gIwYTE

Dobrý den, chtěl bych požádat o pomoc s identifikací kytary.
Vypadá nachlup jako Cremona Bräuer 465, perleť, eben, kostěné kolíčky, ladící mechanika, vše stejné, asi celomasiv, ale je stržený štítek. Jde o to, že jsem se nikdy nesetkal s těmito nezvyklými výřezy. Poradíte mi prosím?
Tomáš
Odpověď | X | 06.09.17, 17:48:34
Dobrý den,
toto celomasiv s nějvětší pravděpodobností není - mahagon na zadní desce a lubech se v masivu nepoužíval a masivní rezonanční desky k dýhovanému tělu byly vyjímečné. Řekl bych dýhovaný model, ale museli bychom vidět .....

Nemyslím ani, že to je Bräuer.
V době výroby těchto kytar se obchodovalo i se "stavebnicemi" nástrojů, které kupovali obchodníci nebo houslaři a dodělávali podle své představy.
Iidentifikace je mnohdy nemožná. Díly budou z Bräuerovy dílny, kompletace pravděpodobně ne.

Další skutečnost, že mnoho nástrojů pochází z rukou některého ze zaměstnanců manufaktury nebo učně, který tam byl na praxi, rozšiřuje okruh autorů.
Tyto "melouchy" byly běžné a tiše se tolerovaly.
Pro to hovoří i fakt, že hodně kytar z Bräuerovy dílny, které jsou zcela prokazatelně jejich prací ( někdy je uvnitř skrytá i signatura ) nemá a nikdy neměly štítek.
Většina nástrojařů v Lubech vždy pracovala i ve svých domácích dílnách a nástroje se prodávaly mimo oficiální a jedinou možnou :o)) instituci, a to Cremonu Luby.
Odpověď | X | 07.09.17, 10:27:14
Dobrý den, chtěl bych požádat o pomoc s identifikací kytary.
Vypadá nachlup jako Cremona Bräuer 465, perleť, eben, kostěné kolíčky, ladící mechanika, vše stejné, asi celomasiv, ale je stržený štítek. Jde o to, že jsem se nikdy nesetkal s těmito nezvyklými výřezy. Poradíte mi prosím?
Tomáš
Odpověď | X | 06.09.17, 17:46:41



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259