Forum:

  • Pokud chcete zaslat odpověď na Váš příspěvek e-mailem, vyplňte, prosím, kolonku "e-mail".
  • Nepravdivé a urážlivé příspěvky budou smazány!
Jméno
WWW
E-mail
Kontrola Vyplňte číslici: pět
Text :-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
B | U | i  | link


Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42

gravatar .:. Petr
Dobrý den, chtěl bych se orientačně a zatím nezávazně zeptat, zda byste mohli vyrobit a kolik by cca stála kopie ES-175 z počátku 50. let? Nitrolak, 1x P90.
Odpověď | X | 08.01.22, 02:39:19
Dobrý den,
ano, to není problém.
Cena začíná na cca 65 000,- Kč.

Pokud by Vás zajímala podrobná kalkulace a možnosti provedení, zašlu Vám nabídku emailem.
Odpověď | X | 12.01.22, 08:47:24
gravatar .:. Petr
Moc děkuji za odpověď, takto orientačně mně to zatím stačí. Musím ještě vše dobře promyslet a připravit na to i manželku :-D
X | 21.01.22, 11:51:56
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na možnost snímání zvuku u archtopa kobylkovým snímačem (např. Fishman). Inspirovala mě "Kytarová zbrojnice 24" Maťo Mišíka, kdy Daniel Salontay tenhle způsob používal a zvuk byl měkký a autentický. Máte s tím nějakou zkušenost popř. doporučení kde ho sehnat? (u nás jsem kobylkové snímače našel jen pro archtopovou mandolínu). Nezříkám se původního "krkového" snímače, ale co třeba smíchat oba zvuky? Moc děkuji za info.Věčný hledač M.Schmalz
Odpověď | X | 29.11.21, 11:42:00
Dobrý den,
snímač v kobylce byl jeden čas opravdu jeden z mála způsobů, jak ozvučit swingovou kytaru. Mělo to ale mnoho úskalí, ať už na straně kytary, tak na straně aparátu.
On ten zvuk zas až tak autentický nebyl a dalo hodně práce ho zkultivovat.
Nástupem digitálních aparátů tato cesta ztratila význam.
Mnohem lepší zvuk poskytnou plovoucí ( floatingové ) snímače - buď Kent Armstrong ze serie Hand Wound nebo Guild De Armond.
Pokud je to pro Vás ještě moc elektrické, pak je lepší kombinace s mikrofonem - např. Audiotechnica 831b.
Samozřejmě to vyžaduje i další kvalitní vybavení, především vhodný aparát ( na lampě nebo tranzistoru to nikdy akusticky znít nebude ), popř. nějakou krabičku - záleží na nástroji a kombu.....

Kombinace systémů je možná, ale buď musíte jít dvěma výstupy z nástroje - to lze v určitých případech řešit stereo kabelem, nicméně výběr tam moc není, musíte brát, co zrovna na trhu je - nebo složitě kombinovat přes nějaký převodník, ten zase vyžaduje napájení.
Piezo a magnetické snímače lze smíchat např. pomocí L. R. Baggs Ctrl - X - vyžaduje 9V baterii.
S mikrofony to je složitější, především u samostatně napájených, viz. Audiotechnica....

Jelikož je cesta pieza v dřevěné kobylce už minulostí, asi s nákupem neuspějete, Fishman se ještě někde v zahraničí objevuje, ale myslím, že se ani nevyrábí. O něco lepší cestou je snímač pod nožky kobylky např. K&K Definity System Gold.
Je třeba počítat s tím, že instalace změní akustický zvuk nástroje.


Odpověď | X | 30.11.21, 11:05:43
Hezký den, poprosil bych Vás o radu, nebo doporučení. Sháním hardware na Cremonu 465 - pickguard, struník, mechaniky, kobylku. Dle dostupnosti počítám, že replika by mohla být sehnatelná lépe, než originál. Máte prosím tip na někoho, kdo by byl schopen tyto součásti vyrobit?

Dále bych velmi poprosil, zda byste mi mohli doporučit vhodný snímač na tuto kytaru (máte-li zkušenosti s dodatečným ozvučením Cremon).
V úctě a předem s díky

M. Štrobl
Odpověď | X | 22.10.21, 21:05:42
Dobrý den,
originál už dnes sehnat téměř nelze, to bývá náhoda.
Mechaniky zcela bez šance i v replice, je potřeba vybrat některé, které alespoň trochu dobově zapadají, musí to být jednotlivé, nikoli na platu, dnešní norma roztečí je o pár mm jinde. Je možné objednat na zakázku u Rubnera v Německu, cena je přijatelná, problém jsou rondelky, nic úplně podobného se už desítky let nevyrábí.

Struník lze použít z Hofnera, opět není to 100%, ale ....
Kobylka neexistuje, to byl Bräuerův design.

My s hardware bojujeme také a musíme si nechávat komponenty vyrábět na zakázku, což nikdo moc nechce - jsou to malé zakázky, takže neprodáváme, s vyjímkou celkových rekonstrukcí z naší dílny, pokud nástroj stojí za to.

Ozvučit lze plovoucím magnetickým snímačem Kent Armstrong odkaz
Anebo totéž od Guilda - DeArmond - kopie, ale funkční, lze objednat u Thomanna.

Pokud budete mít s něčím problém, +420 608 083 576.
Odpověď | X | 28.10.21, 11:11:08
Dobrý den, mám kytaru D 28, lesk a takový jemný sunburst. V místě, kde se kytary dotýkám předloktím, je vidět v sunburstu světlejší místo. Zřejmě působením potu a špatnou údržbou. Je možné to nějak uvést do původního stavu? Není to nijak nápadné, vidím to asi jen já. Lak je nitro. Děkuji. JM.
Odpověď | X | 03.09.21, 12:17:18
Dobrý den,
osobně nejsem příznivce těchto úprav.
Pokud nemáte přesný odstín laku, který byl použitý, oprava bývá viditelnější než lehké poškození.
Pokud lak reaguje na Váš pot, což je u nitra velmi časté, pak se bude poškození stejně znovu objevovat i po opravě.....
Běžné opotřebení k hudebnímu nástroji patří a působí přirozeně, najdete ho na většině z nich......
Je to daň za lepší akustické vlastnosti.
Odpověď | X | 08.09.21, 08:49:31
Dobrý den, jaký je Váš názor na materiály, který v současné době hojně využívá Taylor, konkrétně kříženec smrku Lutz a ovangkol? Máte s touto kombinací materiálů zkušenosti?
Odpověď | X | 22.08.21, 14:25:52
Dobrý den,
osobní zkušenost s Lutz spruce nemám, ale co jsem měl možnost načíst od kvalitních kytarářů po světě, je lépe hodnocený, než samotná Sitka, která kdovíjak kvalitní zvuk nemá a hlavní preferencí je hezký pravidelný vzhled a oproti např. evropskému smrku, řádově nižší cena.
Ostatně, pokud některá z renomovaných firem dělá něco hodně luxusního, volí většinou evropský smrk :o))

Ovangkol je relativně dostupný materiál, který připomíná ve zvuku Indický palisandr.
Není tak kultivovaný ani s takovým rozsahem barev zvuku, ale relativně levný a ve srovnání s jinými náhražkami v nižší cenové kategorii, patří k těm lepším.
Jde čistě o poměr cena / výkon.
Mám - li možnost větší investice, ovangol volit nebudu.....

Zaklínadlem je Cites - tedy dokument o ochraně druhů, kam patří mnoho dřevin používaných na kytary. Pro firmy s globálním dosahem, jako je Taylor, je to drahý špás, kdy musí certifikovat exportované nástroje, aby vyhověly legislativě EU, ale i dalších zemí, protože USA Cites nepřijaly a mají svou obdobu, opět administrativně nekompatibilní se zbytkem světa.
Nezbývá tedy než papírovat a platit úředníky.
Proto mnoho firem začíná používat materiály bezproblémové, ne vždy s ohledem na akustickou kvalitu.
Ale pokud se to zákazníkovi dobře podá a navrší se argumenty, proč je to dobrá volba.... :o))
Odpověď | X | 24.08.21, 13:21:05
Dobrý den, jako mnoho jiných kytaristů pořád hledám ideální nástroj univerzálního charakteru a předem se omlouvám, že teď budu působit trochu "rozežraným" dojmem. Na hraní totiž často tahám 3 kytary (akustiku BSG, el. Godin Session a archtopa Ibanez PM 100) a k tomu 2 komba (Fender Blues Reisscue a Aer 60) a pokud se hraje třeba na vernisáži, jsem terčem útoků spoluhráčů a hlavně manželky (která s námi zpívá). Dodám, že se všemi uvedenými nástroji jsem velmi spokojen, ale kdyby se podařilo soustředit vlastnosti všech 3 alespoň trochu do jedné, dal bych s hledáním snad pokoj. Nejsem žádný MISTR, dělám vlastní tvorbu a jsem amatér. Jen ve svých 63 letech jsem pořád blázen do kytary a tak hledám a hledám. Nedávno jsem si objednal dokonce hybridního Taylora , ale nesplnil bohužel moje představy, přesto,že to byl moc hezky udělaný nástroj. Tak vidíte, že to se mnou není jdenoduché. Myslíte, že by byla nějaká cesta? Moc děkuji za odpověď, Vaší práce si moc vážím a to, že nemám třeba archtopa od Vás je spíš proto, že se mi Ibanez šiknul dřív, než jsem si stihnul objednat nástroj od Vás. Michal :-)
Odpověď | X | 14.07.21, 14:12:40
Dobrý den,
skloubit všechny tři nástrojena 100% nelze, především lubovka je zvukově natolik specifická, že ničím jiným nahradit nepůjde.
Resp. ono jde namíchat zvuk lubovky i na Tele s vhodným snímačem, aparátem a rukama, ale není až tak snadné.

Jediné co mě napadá je hybridní nástroj, který bude kombinovat magnetické snímače a piezo, popř. s možností MIDI, tam už by se dalo kouzlit......
Pokud by se jako výchozí model zvolila nějaká pololubovka, umím si představit, že by to mohlo být zajímavé řešení.
Je to jiná škatulka oproti Tayloru, kde základem je akustická kytara a ne zcela smysluplně zvolený typ a umístění magnetického snímače.
Párkrát už jsme podobné zadání měli, nicméně je to na delší debatu, kdyby Vás to zajímalo, můžeme se o problematice pobavit....

Odpověď | X | 16.07.21, 09:35:16
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na zvukovou charakteristiku dřeva Pau Ferro - Santos Rosewood. Narazil jsem na něj při poslechu ukázek custom nástrojů na YouTube a zaujalo mě to. Dočetl jsem se, že sdílí spoustu vlastností s pravými palisandry. Zajímalo by mě, jak je na tom Pau Ferro s basovými frekvencemi v porovnání třeba s pravými palisandry a zda v případě tohoto konkrétného dřeva přítomnost basů nějak výrazně ovlivňuje velikost těla kytary. Obecně jistě ano, ale měl jsem možnost si přehrát běžně prodávané celomasivní akustické kytary různých tvarů v provedení smrk/indický palisandr a bez ohledu na velikost kytar jsem pokaždé silné spodní frekvence.
Dále bych se chtěl zeptat, jak velký vliv má materiál krku na celkový zvuk kytary, kdybychom dvě kytary stejné stavby, použitých materiálů s rozdílem v materiálu krku africký x honduras? A pominuli samozřejmě skutečnost, že sestavit 2 zvukově naprosto indentické nástroje není možné.
Moc Vám děkuji za odpověď.

Martin L., Příbram
Odpověď | X | 14.05.21, 01:02:08
Dobrý den,
tak s tímto dotazem po mě chcete přednášku na půl hodiny a ne odpověď na pár řádků, to se zastavte u nás v dílně a já Vám o tom povyprávím :o))

První, co je potřeba zmínit je, že hlavní aspekt u kytary není materiál, ale konstrukce, tedy tloušťky desek, žebrování, ale také konstrukce krku a řada dalších věcí, které zvuk kytary ovlivní.
Takže totožné materiály použité na modelu dreadnought od Martina a Taylora budou ve výsledku dva zcela odlišné nástroje.
Ostatně - když už jsem zmínil Martin - např. i modely D 16 a D 18 budou hrát odlišně, přestože materiál je totožný.....

Druhá zásadní věc je, že basy se prosadí snáz, než výšky. Samostatnou kategorií jsou středy, které tvoří podstatu zvuku kytary a pokud chybí, nástroj má sice barevný líbivý zvuk, ale neprosadí se a působí tence.
Dostat do zvuku hezké středové frekvence je umění a u nástrojů v obchodě je většinou najdete až spolu s cenovkou hodně přes 50 000,-.
U horších konstrukcí pak slyšíte silné basy, tenké výšky a je jedno, jaký máte v ruce model a z jakého materiálu.

Shrnuto podtrženo - každý výrobce má nějak upravenou konstrukci, která by měla být zvukově typická, má určitou řadu modelů, které by měly být zvukem zásadně odlišné - často to ovšem neplatí - a nakonec využívá nějaké kombinace materiálů rezonanční desky a těla a pokud to dělá dobře, rozdíly jsou zásadní - opět často neplatí.....

Palisandrů je mnoho a jde o hodně drahé materiály, na krámech potkáte většinou jen indický palisandr, který je nejlevnější a také nemá kdovíjaké super vlastnosti.
Ale i tak, typickou vlastností palisandrů je mohutný zvuk s krystalickými výškami.
Pokud je nástroj jak má být, pak zvuk bude mít spoustu basů, ale stejně tak výšek a středů, basy by neměly být to jediné, co slyšíte.

Oproti tomu Pau Ferro není tak agresivní na výškách a poskytuje kompaktnější vyrovnanější zvuk. Osobně ho mám raději.
S cenově srovnatelným indickým palisandrem je znělejší.
Musím ale říct, že na vrchní desky téměř nepoužíváme továrnami nejčastěji používaný smrk sitka, který je zvukově tupější než např. evropský.

Materiál krku u akustických kytar není tak důležitý jako u elektrických nástrojů, tedy podíl na výsledném zvuku není tak markantní. Nicméně Honduras je znělejší materiál s vyrovnanějším spektrem.
Africké mahagony zvýrazňují víc basy.

Pro pochopení jak to funguje je ideální si materiály osahat a oťukat, dříve než jsou na kytaře, hodně to napoví.
Na nástroji už je tolik dalších faktorů, že nic moc nezjistíte.....
Další věcí je, že aby člověk mohl porovnávat, potřebuje víc než dva materiály.
Ale cocobola, madagascar palisandry nebo ziricote v obchodě moc nenajdete.......


Odpověď | X | 14.05.21, 10:56:56
gravatar .:. Jan
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli klasické celomasivní kytaře může ublížit, když jí místo ve futrálu nechám odpořívat na věšáku na zdi. Samozřejmě bych použil nějaký kvalitní věšák a ne nad topením. Děkuji.
Odpověď | X | 03.05.21, 18:47:39
Dobrý den,
neublíží.
Pokud budete hlídat vlhkost a teplotu, pak je lto jedno.
Odpověď | X | 04.05.21, 08:10:02
Dobrý den vážený pane,
Vaše fórum je jedna úžasná studnice námětů, podnětu a tuna Vašich zkušeností. Až k neuvěření v dnešní době, že někdo radí a dává své zkušenosti lidem. MOC VÁM ZA TO DĚKUJI.
Mám neošetřený krk na Telecastera údajně s javorovým hmatníkem (zdá se mi dost měkký) prosím o radu jaký lak by byl vhodný na hmatník aby byl kluzký a dostatečně tvrdý.
Moc děkuji za radu, Vážím si toho Hezký den Martin Andy Anderle
Odpověď | X | 19.04.21, 00:04:06
Dobrý den,
děkujeme, snažíme se trošku vyrovnat tu záplavu nesmyslů, které na fórech najdete. Ale to není jen české specifikum.
Každopádně jsou to naše názory a ne každý s nimi musí souhlasit, ale to je v pořádku....

Jestli je krk bez pražců, pak polyuretan - extra odolný, hlavně nereaguje s potem nebo nitro - příjemnější na dotek, bohužel je citlivější na opotřebení, pot ho narušuje, časem se prodře na nejčastěji hraných polohách - dřevo pak vlivem potu a oděru materiálu pražců černá.

V případě, že už tam pražce jsou, pak lze použít olej - používá se buď olej na pažby zbraní nebo levněji - Hornbach a olej na pracovní desky nebo olej na podlahu.

Lze použít i nitro, ale je nutné po nastříkání vyškrábnout lak okolo pražců.
Při přepražcování je potřeba hmatník znovu přestříkat.
Odpověď | X | 19.04.21, 09:01:30
Zdravím,)měl bych dotaz..jaký nejlepší olej na napuštění palisandroveho hmatníku u strata? Díky za odpověď a ať se daří!
M.A.
Odpověď | X | 14.04.21, 20:50:40
Dobrý den,
obvykle používáme citronový olej, ale lze použít jakýkoli těkavý olej - levandulový, pomerančový, lněný.....
Je ale nutné předem hmatník mechanicky vyčistit.
Ideálně ocelovou vatou.
Nejprve tedy vyčistit vatou spolu s olejem a následně finálně napustit čistý hmatník.

Pokud použijete olej na zašpiněný hmatník bez mechanického očištění, vznikne nevábná ulpívající hmota......
Záleží na koknkrétním člověku, jaký má pot, někdy je hmatník čistý a lze napustit bez čištění.



Odpověď | X | 14.04.21, 21:29:14
gravatar .:. Jiří | mail
Mohl byste mi prosím upřesnit vzdálenost kobylkového snímače od kobylky a popřípadě i od závěsu strun.snimač je humbucker emg 81,menzura-686 mm.moc by mi to pomohlo.případně děkuji Jirka
Odpověď | X | 12.04.21, 22:38:18
Dobrý den,
obvykle je mezi kobylkou a snímačem cca 1" ( 25,4 mm ).
Nicméně není to nic závazného - obecně platí, že čím blíž ke kobylce, tím ostřejší zvuk, čím blíž ke krku, tím barevnější a měkčí zvuk.

Pokud se tomu chcete věnovat vědecky, pak pročtěte témata o umístění snímače pod kmitnu struny, tedy jde o snahu vyhnout se uzlům a umístit snímač do středu kmitny, předpokládá se výpočet dle menzury.
Dobré vysvětlení na začátek je třeba zde
https://www.frudua.com/pickups-placement-along-the-guitar-scale.htm

Odpověď | X | 13.04.21, 09:33:57
Dobrý den, u kytary došlo k výraznějšímu vybouleni rezonanční desky a kobylka je nyní již znatelně vykloněná, vlhkost v prostoru je 35-45% a teplota mezi 20-22. Obavy o odtržení kobylky už byla tak velká, že jsem povolil struny kytaru odstavil. Je možné se u vás zastavit a podívat se co by se s tím dalo udělat ? Kytara je typ D z roku 1997. Děkuji mnohokrát za zprávu, doplňuji telefon 777111135. S pozdravem Michal Čermák
Odpověď | X | 19.03.21, 18:09:59
Dobrý den,
domluvte se, prosím, s kolegou Petrem Grötzbachem +420 608 083 576, který má servisy na starosti.
Odpověď | X | 22.03.21, 09:57:38
gravatar .:. Matěj | mail
Dobrý den,

Chtěl jsem se zeptat, jestli by bylo možné nechat si u vás udělat nový hmatník na kytaru Bräuer Cremona 465a a vložit do krku výztuhu a jaká by byla (orientačně) cena

Děkuji Matěj
Odpověď | X | 25.02.21, 06:36:26
Dobrý den,
možné to určitě je. Nicméně v rámci současných opatření nebudeme fungovat běžným způsobem.
Prosím, ozvěte se nám, až bude vše fungovat standardněji.

Pro stanovení ceny bychom potřebovali nástroj vidět, rozhodující je stav krku.
Odpověď | X | 27.02.21, 10:11:09
gravatar .:. Petr
Dobrý den,

rád bych se zeptal, zda byste mohli na lubovou kytaru (Epiphone) vyrobit kostěný nultý pražec a celodřevěnou kobylku? V jakém cenovém rozmezí a časových lhůtách bychom se pohybovali?

Děkuji,
Petr
Odpověď | X | 26.11.20, 12:52:37
Dobrý den,
ano, je to možné.
Počítejte s cenou cca 2 500,- Kč.
Pro dohodu termínu, prosím, zavolejte na tel. 608 083 576, stav zakázek na servisu se rychle mění. Samotná realizace je pak cca týden.
Odpověď | X | 01.12.20, 09:17:07
gravatar .:. Jindra | mail
Dobrý den,

dlouhodobě bojuji v bytě s vyšší vlhkostí (cca 70%) mám bohužel dojem, že u mé Larrivee D 40R dochází k vyklenutí ozvučné desky tahem strun na kobylku. Je to setrvalý stav, nebo se to dá po dosažení optimální vlhkosti nějak srovnat?
Děkuji
Jindra Knoulich
Odpověď | X | 17.11.20, 12:42:07
Dobrý den,
určitá míra deformace rezonanční desky je normální.
Předpokládejme struny 0.12 s tahem přes 80 kg a desku s tloušťkou 3 mm..... Absolutně rovná deska by znamenala značné naddimenzování konstrukce.

Vlhkost dlouhodobě nad 70 % není pro nástroj optimální.
Nástroj se vyrábí v rozmezí 45 - 50 %, to znamená, že tento rozsah vlhkosti je pro nástroj ideální.
Během roku se samozřejmě vlhkost mění a nástroj je schopný tyto změny, do určité míry, kompenzovat, nicméně po většinu času by měl být skladován ve vlhkosti +/- 10 % od vlhkosti při výrobě.
70 % není tragédie, ale je to hraniční hodnota, která se už může na nástroji nějakým způsobem projevit.
Tento projev je patrný na více místech nástroje, na vrchní desce je patrnější než jinde, ale neomezuje se na oblast kobylky, ale na celou desku.
Většinou si všimnete změny dohmatu, případně deformace hmatníku v oblasti spoje krk - tělo. Nástroj je třeba často seřizovat.

Pokud je jinak vše v pořádku a seřízení se příliš nemění, pravděpodobně nejde o deformace způsobené vlhkostí.
Abych Vám mohl jednoznačně odpovědět, potřeboval bych kytaru vidět.

Kdybyste řešil vlhkost, pak ideální je místnost, která má potřebnou vlhkost, udržovanou třeba i odvlhčovačem.
Lze řešit i lokální úpravu - tedy pevné pouzdro a do něj vložené sáčky silika gelu, chce to ovšem větší balení a experimentovat - řekněme 500 g.
Je potřeba pravidelná kontrola pomocí vlhkoměru, aby nedošlo k opačnému problému.

Možné řešení nabízí D'ADDARIO PLANET WAVES Humidipak. Ten by měl sám udržovat optimální hodnoty.




Odpověď | X | 18.11.20, 10:17:20



Notice: Use of undefined constant peCan - assumed 'peCan' in /www/doc/www.guitar-makers.com/www/gbook/gbook.php on line 259